Vortal Budo Vortal Budo
FORUM | ALBUM | OSTRZEŻENIA | UŻYTKOWNICY | GRUPY | REGULAMIN | REDAKCJA | IGNORUJ | PROFIL
In BOX KNAJPA | SZUKAJ        Rejestracja    Zaloguj
4HSS - co to?

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : MASTERS Of STEEL
4HSS - co to?
Autor Wiadomość
Mikol

Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 4

Wysłany: 5 Styczeń 2008, 18:46   4HSS - co to?

witam wszystkich.

Pytanko mam takie do was: mam kilka noży do metalu (tak twierdzi mój teść) i mają one idealną grubość i wymiary dla mnie na nóż ale są strasznie twarde. i jak się mocnej w nie uderzy młotkiem to po prostu odpryskują kawałki jak od plastiku. Noże są w dwóch wymiarach większe (ok. 50x500x2-3mm) i mniejsze (ok. 3x500x2mm) czy macie jakieś doświadczenie z nimi? Na jednym z małych jest napisane: jakiś znaczek a potem 32x4HSS kropka. czy coś wam to mówi? czy można z nich coś zrobić? jeden zrobiłem ale jak probowałem czy się wygina na boki to miałem go dwóch kawałkach :twisted: . Czy można coś z tym zrobić rozhartować, kombinować czy nie warto?.
dziękuje Mikołaj
 
 
melonmelon

Dołączył: 08 Lip 2003
Posty: 770
Skąd: częstochowa

Wysłany: 6 Styczeń 2008, 15:27   przecinaki

to som panocku :)
do przecinania wałeczków na tokareczce :)
zrobione z szybkotnacej jakowejś
z jakiej nie wiem
czy na nóż się nada??
robi się nożyki z hss taka np. m2/sw7m

pozdro
 
 
 
Mikol

Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 4

Wysłany: 6 Styczeń 2008, 20:59   

spróbuje więc jeszcze raz, ale lekko to nie idzie i studzić muszę co chwila go bo się przegrzewa. A wywiercić w tym boże uchowaj :(
 
Mikołaj
 
 
Falco76


Dołączył: 12 Sty 2005
Posty: 57
Skąd: ZG

Wysłany: 13 Styczeń 2008, 02:35   

Zapomnij kolego o wierceniu w tym materiale (przerabiałem temat). Przy zastosowaniu domowych wiertarek i wierteł do metalu, to chyba 1 dzień na jedną dziurę zejdzie. No chyba, że jesteś uparty, to możesz zrobić coś takiego:

http://budo.net.pl/viewtopic.php?t=31545

I uważaj, bo jest bardzo wrażliwy na uderzenia i może pęknąć, np,: jak spadnie na podłogę.

Pozwodzenia
 
Ten bije lepiej kto bije pierwszy
 
 
Mikol

Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 4

Wysłany: 21 Styczeń 2008, 12:32   

Falco76 napisał/a:
Zapomnij kolego o wierceniu w tym materiale (przerabiałem temat). Przy zastosowaniu domowych wiertarek i wierteł do metalu, to chyba 1 dzień na jedną dziurę zejdzie. No chyba, że jesteś uparty, to możesz zrobić coś takiego:

http://budo.net.pl/viewtopic.php?t=31545

I uważaj, bo jest bardzo wrażliwy na uderzenia i może pęknąć, np,: jak spadnie na podłogę.

Pozwodzenia


no z tym wierceniem to jest paskudnie. jak robiłem tego ostatniego to wypałem spawarką dziurki w rączce. Oczywiście o dość fikuśnym kształcie ale miało ich nie być widać.

a na pękanie rzeczywiście jest bardzo wrażliwy, doświadczyłem.
dzięki za linka przydał się.
Mikołaj
 
Mikołaj
 
 
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : MASTERS Of STEEL
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Template edit by: quaint.pl  | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group